onsdag 5 juli 2017

Rosvandring med kameran!

Nu är det rosornas tid och jag går dagligen en runda bland alla mina skönheter.



Rosgången

Pink Leda

John Davis

Violacea

Kungälvsrosen har klättrat ovanför tujahäcken

Rosdjungeln

Nuit de Young

Rosdjungeln igen

Mer päronträd än hybrida.Nu ska de bort.

Hybridan blommar mer på andra sidan mot grannen och gatan.


Inte Mme Hardy,men vilken ros är det då?

Mme Zöetman

Le Rosier Eveque

'Madame Louis Lévêque

Mme Boll

Surbrunnsgatan 109
Jag har fler sorter/rosor men de får inte plats idag.
ta till godo med de här
Renate

1 kommentar:

  1. Så fina rosor. Jag har bra två rosor i min trädgård. en jag inte vet namnet på och en new dawn. Min dröm är en honungs ros. hit kommer jag snart tillbaka. ha en fin helg kram från Nina

    SvaraRadera