tisdag 30 juli 2013

Första floret är över,men inte rossäsongen!

Nu närmar vi oss augusti med stormsteg och de lite mustiga färgerna tar över.Ännu är rosornas tid inte över,det är de remonterarande rosorna som kommer med sin andra blomning.Mest slår mitt hjärta för de gammaldags engångsblommande rosorna,men jag har planterat några remonterande också.De blommar nu.Stanwell Perpetual blommar tills frosten kommer.

New Dawn

Schneekoppe med regndroppar på.

Therese Bugnet vill jag inte vara utan

Apotekerrosen har några blommor kvar.

Salet är en ros jag tycker mycket om.

Ghislaine de Feligonde.

Lichterkönigin Lucia hade jag klippt helt ner


Stanwell Perptual nr2.
Busken var halvdöd i våras,men efter klippningen växte den till sig.
Bering Renaissance

Etude

Idag var alla rosor glad för det kom 14mm regn efter lång torka.
Jag hoppas det inte var sista bilder för säsongen Vi ses igen

Renate

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar