lördag 24 augusti 2013

Rosor i augusti!

Vi har kommit till andra hälften av augusti,det har varit en fantastiskt sommar.Nu är det sensommar och vädret är fortfarade underbart.Ingen högsommarvärme men behagligt och skönt att arbeta iträdgården.Kvällarna är kolsvart redan kl 21:00 och kyligt.Rosorna står grön och frodigt,jag har klippt bort överblommat från de flersta av buskarna.Blommningen  är inte slut än.

La Reine Viktoria flyttat till solhörnan på uteplatsen.

Den älskvärda Schneekoppe

Helena Renaissance ser lite ankommen ut,hon gillar inte regn.

Louise Bugnet

Schneekoppe igen

Louise Bugnet blommar flitigt,inte överdådigt nu men hela tiden.


Min ros från Odla,inget namn men det gör inget.

En blomma på John Davis,men den blommade fin i sommar.

Schneekoppe med fluga,jag har flera buskar av den rosen.

Leander
Det finns fler rosor som blommar,de spara jag till nästa gång jag skriver.Henri Hudson
är full med nya knoppar och även Salet har nya knoppar.
Surbrunnsgatan var fåblommig i år men kommer med ny knopp.Den hade för många ringblommor och dill kring fötterna,

Det var allt för i kväll
Vi ses snart igen.
Renate

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar